4 produkty
Wybierz auto
040994785
Wymiary radiatora: 460 x 239 x 16 mm
232,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
232,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HCC260411
Długość [mm]: 400
Szerokość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
317,75
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
317,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR619497
Wymiary radiatora: 460 x 239 x 16 mm
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
130,31
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
130,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044635487
Grubość [mm]: 16
Szerokość [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
200,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
200,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W pojazdach FIAT SEICENTO zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie FIAT SEICENTO została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie FIAT SEICENTO jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie FIAT SEICENTO może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.