3 produkty
Wybierz auto
HAR619552
Wymiary radiatora: 703 x 344 x 18 mm
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
200,35
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
200,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0409940552
Wymiary radiatora: 703 x 344 x 18 mm
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
403,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
403,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
040994447
Wymiary radiatora: 725 x 335 x 17 mm
Materiał: Aluminium
295,37
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
295,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach KIA MAGENTIS I zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie KIA MAGENTIS I została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie KIA MAGENTIS I jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie KIA MAGENTIS I może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.