4 produkty
Wybierz auto
040994504
Wymiary radiatora: 553 x 344 x 16 mm
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
361,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
361,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR667208
423,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
423,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA0440160005
Wymiary radiatora: 533x344x16
Materiał: Aluminium
251,72
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
251,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR606165
Wymiary radiatora: 553 x 344 x 16 mm
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
208,18
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
208,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W pojazdach SAAB 9-3 I zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie SAAB 9-3 I została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie SAAB 9-3 I jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie SAAB 9-3 I może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.