Powiadom mnie o dostępności

Oleje silnikowe do VW PASSAT V (B5)

4 produkty

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
Ciężar [kg]: 3.99, Pojemność [litr]: 4, Klasa lepkości SAE: 10W-40, Specyfikacja: ACEA A3/B3/B4...
85,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 4.265, Pojemność [litr]: 5, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A3/B4-04...
151,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.961, Pojemność [litr]: 1, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A3/B4-04...
42,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.95, Pojemność [litr]: 1, Klasa lepkości SAE: 10W-40, Specyfikacja: ACEA A3/B3/B4...
32,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Części zamienne do VW

Olej silnikowy do samochodu VW PASSAT V (B5) – dla sprawnej pracy jednostki napędowej

Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu VW PASSAT V (B5) może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.

Jak wybrać olej do silnika samochodu VW PASSAT V (B5)?

Dobór oleju silnikowego do samochodu VW PASSAT V (B5) należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.

VW PASSAT V (B5) – czym grozi zaniedbanie wymiany oleju?

Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.