close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Przetwornice xenon do SAAB 9-5 I

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód terenowy

181,55

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: już jutro

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: już jutro

181,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do SAAB 9-5 I

Przetwornica xenon w samochodzie SAAB 9-5 I

W samochodach, które mogą być wyposażone w światła ksenonowe, takich jak SAAB 9-5 I, niezbędnym elementem instalacji elektrycznej jest przetwornica xenon. Przyczynia się ona bezpośrednio do uruchamiania świateł ksenonowych. Posiada wbudowany zapłonnik, wytwarzający napięcie niezbędne do wytworzenia wyładowania gazu pomiędzy dwoma elektrodami w żarniku, nazywanego łukiem świetlnym.

Zasada działania przetwornicy do ksenonów w samochodzie SAAB 9-5 I

Przetwornica xenon w pojazdach SAAB 9-5 I umożliwia zmianę parametrów prądu napięcia instalacji elektrycznej pojazdu. Konwersja jest niezbędna, aby można było zasilić lampy ksenonowe. Przetwornica xenon posiada tranzystorowe układy kluczujące z cewkami i kondensatorami, pracującymi z dużą częstotliwością. Dzięki temu służy jako zasilacz impulsowy o wysokiej sprawności.

Awarie przetwornicy xenon w samochodzie SAAB 9-5 I

Zaśniedziałe styki i przepalenie tranzystorów to najczęstsze przyczyny awarii przetwornicy do ksenonów, stosowanej w samochodzie SAAB 9-5 I. W momencie ich wystąpienia przetwornica nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego napięcia do lamp, co skutkuje brakiem ich świecenia lub obniżoną sprawnością (także mruganiem). W przypadku stwierdzenia awarii przetwornicy xenon zaleca się jej wymianę na nowy element. Warto jednak poprzedzić tę czynność dokładną diagnostyką, by wykluczyć uprzednio awarię żarnika ksenonowego, która może generować podobne objawy.