4 produkty
Wybierz auto
03355DV008290004
Projekt lampy: Ksenon
Napięcie znamionowe: 12
Rozwiń więcej danych
845,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
845,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Ciężar [kg]: 0.153
Rozwiń więcej danych
465,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
465,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z obu stron
Wyposażenie pojazdu: Do pojazdów z oświetelniem xenon
578,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
578,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV59SKV032
Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód terenowy
181,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
181,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodach, które mogą być wyposażone w światła ksenonowe, takich jak SAAB, niezbędnym elementem instalacji elektrycznej jest przetwornica xenon. Przyczynia się ona bezpośrednio do uruchamiania świateł ksenonowych. Posiada wbudowany zapłonnik, wytwarzający napięcie niezbędne do wytworzenia wyładowania gazu pomiędzy dwoma elektrodami w żarniku, nazywanego łukiem świetlnym.
Przetwornica xenon w pojazdach SAAB umożliwia zmianę parametrów prądu napięcia instalacji elektrycznej pojazdu. Konwersja jest niezbędna, aby można było zasilić lampy ksenonowe. Przetwornica xenon posiada tranzystorowe układy kluczujące z cewkami i kondensatorami, pracującymi z dużą częstotliwością. Dzięki temu służy jako zasilacz impulsowy o wysokiej sprawności.
Zaśniedziałe styki i przepalenie tranzystorów to najczęstsze przyczyny awarii przetwornicy do ksenonów, stosowanej w samochodzie SAAB. W momencie ich wystąpienia przetwornica nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego napięcia do lamp, co skutkuje brakiem ich świecenia lub obniżoną sprawnością (także mruganiem). W przypadku stwierdzenia awarii przetwornicy xenon zaleca się jej wymianę na nowy element. Warto jednak poprzedzić tę czynność dokładną diagnostyką, by wykluczyć uprzednio awarię żarnika ksenonowego, która może generować podobne objawy.