5 produktów
Wybierz auto
03540261231146
73,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957144
Długość przewodu [mm]: 750
Kolor obudowy: Czarny
62,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYESSVW000
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
35,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
35,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042893144
61,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
61,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510240172
47,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
47,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie SEAT ARONA powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie SEAT ARONA, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów SEAT ARONA. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach SEAT ARONA jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.