21 produktów
Wybierz auto
Nr art: AJU75000200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU75000100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340613544000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041710157000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041710182200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340615347000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB107285
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341226220
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471HG2103
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041710144100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU10156900
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418414289P
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341255060
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340613543500
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418414062P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418415211P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB171917
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341107270
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341255070
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Uszczelka głowicy do samochodu MAZDA 5 I to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu MAZDA 5 I wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu MAZDA 5 I są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem MAZDA 5 I na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.