6 produktów
Wybierz auto
548,74
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
548,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV49SKV024
474,40
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
474,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT50404
Tryb pracy: Mechaniczne
444,88
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
444,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM61801
561,01
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
561,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX170262
Tryb pracy: Mechaniczne
404,77
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
404,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYBKSFT000
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Ciężar brutto [kg]: 2.08
494,32
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
494,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie FIAT 500L. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, FIAT 500L może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.
Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się FIAT 500L, i znajdź odpowiedni produkt.
Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu FIAT 500L może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie FIAT 500L. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.