9 produktów
Wybierz auto
Nr art: CONVD1107
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SAS9001800
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040132187
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATTVD1009
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 041880001118
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP110801
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040133608
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0365DPV1109
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0404DPF35707
Dostawa na wtorek, 2 lipca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie AUDI TT I (8N), koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie AUDI TT I (8N) jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu AUDI TT I (8N) pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.