Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do VW TOUAREG II

15 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Parametr: 6PK, Ilość żeber: 5, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop, dla poj...
563,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 192, Szerokość [mm]: 49, Ilość żeber: 6, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnyc...
350,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Parametr: 6PK, Ilość żeber: 5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wysprzęg...
232,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Guma / metal, Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego, Drgania: z tłumikiem drga...
339,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 5, średnica wewnętrzna [mm]: 23.9, Masa [g]: 2811, Szerokość 1 [mm]: 48.9, Szero...
214,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Masa [g]: 4174, Szerokość 1 [mm]: 52, Szerokość 2 [mm]: 66, średnica zewnętrzna 1 [mm]: 167
541,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 3.9, śr. koła pasowego [mm]: 193
696,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 5, średnica wewnętrzna [mm]: 72.9, Masa [g]: 4138, średnica zewnętrzna 1 [mm]: 1...
408,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 48.15, średnica zewnętrzna [mm]: 188.5, Liczba rowków: 6
573,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Guma / metal, Ilość żeber: 6, średnica zewnętrzna [mm]: 167, Koła pasowe: Koło pas...
490,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 48.15, Ilość żeber: 6, średnica zewnętrzna [mm]: 188.5
519,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenia napędzane: agregat napędzany: alternator, średnica [mm]: 188.5, Ciężar [kg]: 4.05, ...
477,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
633,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wysprzęglony, średnica zewnętrzna 1 [mm]...
413,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 192, Szerokość [mm]: 49, Ilość żeber: 6, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnyc...
256,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie VW TOUAREG II

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie VW TOUAREG II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

VW TOUAREG II – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie VW TOUAREG II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach VW TOUAREG II – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu VW TOUAREG II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.