Powiadom mnie o dostępności

Miski olejowe do VOLVO V40 I

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 2.57, Wymagana ilość: 1, Materiał: Aluminium, Masa [g]: 2570
249,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Aluminium, Masa [g]: 2800, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez u...
159,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Do czego służy miska olejowa w aucie VOLVO V40 I?

Miska olejowa to element wyposażenia samochodu VOLVO V40 I, do którego zbiera się cały olej znajdujący się w silniku. To niezwykle ważna część całego układu smarowania – bez niego VOLVO V40 I nie jest w stanie poprawnie funkcjonować. Warto przy tym zaznaczyć, że miska olejowa nie służy tylko jako miejsce do zbierania oleju. Jest w niej umieszczona także pompa, dzięki której ten jest wprawiany w ruch, przez co może dostać się do silnika, umożliwiając bezpieczną i sprawną pracę samochodu VOLVO V40 I.

Jak działają miski olejowe mokre w samochodzie VOLVO V40 I?

W różnych modelach samochodów występują różne miski olejowe, które dzielą się głównie pod kątem budowy i sposobu działania. Mówi się głównie o dwóch rodzajach misek olejowych – najczęściej używane są tzw. miski mokre. Gromadzi się w nich olej silnikowy, który nie jest w obiegu. Odznaczają się one prostą budową, która opiera się w głównej mierze na pompie tłoczącej olej do silnika. Mokra miska olejowa świetnie radzi sobie w standardowych warunkach, jednak nie będzie odpowiednim wyborem na przykład w

przypadku silników wyczynowych, które są narażone na większe przeciążenia.

Miski olejowe suche w pojazdach VOLVO V40 I – jak działają?

W przypadku takich rozwiązań olej jest przechowywany w specjalnym, osobnym zbiorniku. W efekcie może być dostarczany do silnika niezależnie od sytuacji. Miski olejowe suche świetnie sprawdzają się w silnikach wyczynowych, czyli w samochodach do wyścigów terenowych czy też do motocykli. Ich działanie nie jest zależne od kąta pochylenia pojazdu, co pozwala zapewnić stałą, bezpieczną pracę silnika bez względu na warunki.