31 produktów
Wybierz auto
VAIV203341
Rodzaj zaworu: Zawór hermetyczny, zawór odpowietrzający
Przestrzegaj danych technicznych: 1
Rozwiń więcej danych
104,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
104,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH571
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
57,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
57,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 11128507607
Dla numeru artykułu: Drm2922
76,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
76,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH572
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
56,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
56,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028109
Numer komponentu: 004-028-109
96,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
96,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028128
Dla numeru oe: 11127588412
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
19,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
19,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
100,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
100,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPBM088
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Numer seryjny: Gpp-bm-088
107,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
107,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2380155
96,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
96,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Kanał powietrzny
113,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
113,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH635
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
143,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
143,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV204019
61,21
zł/szt.
Kraków: pt. 07.03
U ciebie: pt. 07.03
61,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sekcja: Częsć górna
97,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
97,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV43SKV330
95,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
48,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
48,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Kanał powietrzny
49,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Głowica cylindra
146,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
146,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
113,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
113,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH638
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
86,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
86,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV201796
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 64
Rozwiń więcej danych
95,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie BMW 4 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie BMW 4 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie BMW 4 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie BMW 4 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie BMW 4 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu BMW 4 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu BMW 4 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie BMW 4 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie BMW 4 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie BMW 4, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.