32 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0471BFS156S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX170166
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL6329
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 051550006419
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS217S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471BFS218S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS216S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS219S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 051550006432
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420008610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0487130016610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS156
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471BFS209S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS227S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS212S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS215S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS221S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS223S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0471BFS222S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie MAZDA 2 I są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu MAZDA 2 I, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu MAZDA 2 I pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.