79 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040121945
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX170166
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051550006433
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445420008610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445420023410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040127540
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP721599
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 051550006432
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445420018210
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445420022010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 051550006145
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445420010610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040122700
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0487130016610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL50007951
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL50007969
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAHL1400
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL50007970
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUT130014910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie PEUGEOT 308 są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu PEUGEOT 308, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu PEUGEOT 308 pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.