8 produktów
Wybierz auto
040128317
Grubość [mm]: 34.6
Ciężar [kg]: 0.018
Rozwiń więcej danych
22,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
22,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040147312
Grubość [mm]: 34.63
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
29,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
29,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP116915
Tryb pracy: Hydrauliczny
24,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
24,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAIBFS362S
Tryb pracy: Hydrauliczny
22,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
22,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KOL50007667
Tryb pracy: Hydrauliczny
Średnica zewnętrzna [mm]: 12
30,34
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
30,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL207
Tryb pracy: Hydrauliczny
36,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
36,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP109679
Wysokość [mm]: 34.6
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
18,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
18,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040132022
Grubość [mm]: 32.6
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
25,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
25,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie VW POLO VI są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu VW POLO VI, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu VW POLO VI pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.