28 produktów
Wybierz auto
Nr art: FASFT75522
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE60051
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12005040
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYECPFR000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYECPFR001
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV17SKV260
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV259
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT75573
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE60023
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR550151A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX240178
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CALCS0385
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046379092
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 046379247
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040124841
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SWA50924841
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX240130
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP302651
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP302653
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MOICSU005
Dostawa na środę, 3 lipca
W samochodzie FORD TRANSIT V, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów FORD TRANSIT V z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie FORD TRANSIT V czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach FORD TRANSIT V sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach FORD TRANSIT V nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.