18 produktów
Wybierz auto
NTYECPHY008
38,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
38,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
87,31
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
87,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550519A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
47,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 24
Ilość połączeń: 3
165,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
165,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
55,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
55,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG07257
Ciężar [kg]: 0.001
Zdjęcie producenta: 1
174,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
174,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
46,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
46,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT75526
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
42,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
42,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550292A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 24
53,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
53,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
73,38
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
73,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550521A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
65,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550531A
Wysokość [mm]: 24
Ilość połączeń: 3
53,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
53,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI886543103
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 23.2
72,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
72,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
66,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
66,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005048
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
24,76
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
24,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540281002904
111,77
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
111,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.06
Zdjęcie producenta: 1
124,28
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
124,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie HYUNDAI SONATA V, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów HYUNDAI SONATA V z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie HYUNDAI SONATA V czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach HYUNDAI SONATA V sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach HYUNDAI SONATA V nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.