20 produktów
Wybierz auto
JPN75E1153JPN
Ilość biegunów: 2
65,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
65,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
78,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
78,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPNS010
48,94
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
48,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPNS016
33,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
33,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
46,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
46,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403886525101
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
Rozwiń więcej danych
63,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
63,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV46720038
104,80
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
104,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR551693A
Ilość połączeń: 3
Kształt obudowy wtyczki: Owalny
88,45
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
88,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11142
Ilość podłączonych styków: 3
84,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
84,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie znamionowe: 12
63,04
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
63,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
101,71
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
101,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953551
86,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
86,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPNS024
44,31
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
44,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
77,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
77,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
42,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
42,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG064847203010
42,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
42,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
92,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
92,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009168051
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
132,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
132,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16148100024
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
70,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
70,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU013122651
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
111,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
111,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie NISSAN X-TRAIL III, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów NISSAN X-TRAIL III z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie NISSAN X-TRAIL III czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach NISSAN X-TRAIL III sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach NISSAN X-TRAIL III nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.