Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do RENAULT LAGUNA I

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

314,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uz...
89,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ciężar [kg]: 0.024, Kolor: czarny, Ilość połączeń: 3, Oporność [kOhm]:...
72,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Kolor obudowy: czarny
100,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
112,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.09, Długość przewodu [mm]: 160, Ilość połączeń: 3
47,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ciężar [kg]: 0.024, Kolor: czarny, Ilość połączeń: 3, Oporność [kOhm]:...
116,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 1383966, Kształt: okrągły, Długość przewodu [mm]: 160, Rodzaj czujnika: Czujnik...
137,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ciężar [kg]: 0.024, Kolor: czarny, dla numeru artykułu: 550020, Ilość poł...
43,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
61,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
56,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
54,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość przewodu [mm]: 160, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość połączeń: 3, Napięcie zn...
266,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość przewodu [mm]: 180, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3
243,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość połączeń: 3, Napięcie znamionowe: 12, Artykuł uzupełn...
74,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
25,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
100,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie RENAULT LAGUNA I – funkcja

W samochodzie RENAULT LAGUNA I, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów RENAULT LAGUNA I z silnikami benzynowymi).

RENAULT LAGUNA I – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie RENAULT LAGUNA I czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach RENAULT LAGUNA I sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie RENAULT LAGUNA I

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach RENAULT LAGUNA I nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.