12 produktów
Wybierz auto
INA427100530
Ilość zębów: 46
Rodzaj napędu: Pasek
Rozwiń więcej danych
360,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
360,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA427100430
Ilość zębów: 46
Rodzaj napędu: Pasek
Rozwiń więcej danych
371,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
281,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217076
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Rozwiń więcej danych
447,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
447,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217001
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
667,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
667,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACA9501
446,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
446,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740005
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.075
Rozwiń więcej danych
606,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
606,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740006
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 1.12
Rozwiń więcej danych
695,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
695,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV503
224,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 1.12
Rozwiń więcej danych
606,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
606,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV502
218,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
218,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.075
Rozwiń więcej danych
539,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
539,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach ALFA ROMEO 159 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu ALFA ROMEO 159, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie ALFA ROMEO 159 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.