10 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0.61
Rozwiń więcej danych
367,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
367,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740058
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 0.738
Rozwiń więcej danych
380,56
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
380,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN60R0332JPN
381,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
381,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 0.738
Rozwiń więcej danych
360,15
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
360,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0.647
Rozwiń więcej danych
483,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
483,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740032
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0.647
Rozwiń więcej danych
535,00
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
535,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740069
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0.61
Rozwiń więcej danych
388,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
388,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217089
Ilość zębów: 42
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
621,78
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
621,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217090
Ilość zębów: 42
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
643,29
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
643,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez śruby
310,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
310,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach KIA RIO IV jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu KIA RIO IV, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie KIA RIO IV to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.