15 produktów
Wybierz auto
Nr art: MEA91501E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEP215083
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATVVS241
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX270687
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET0899149
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV39SKV045
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEP215084
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATVVS240
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV39SKV044
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAOCV2300
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445427000310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SWA55948720
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040148720
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR554000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445427000410
Dostawa na środę, 3 lipca
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. VOLVO S40 II wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód VOLVO S40 II charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie VOLVO S40 II powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.