13 produktów
Wybierz auto
Nr art: TOP622463
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV367
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP114247
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX210184
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6PR013680031
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: EPS1800226
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: EPS1800238
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550887A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAC70238
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV395
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA72206
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: SKV17SKV392
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03356PR013680101
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Czujnik poziomu oleju silnikowego jest jednym z ważniejszych czujników pracujących w pojeździe. Odpowiada za informowanie kierowcy o zbyt niskim poziomie oleju w silniku. Czujnik jest umieszczony w misce olejowej. Posiada magnes i specjalny pływak do określania ilości oleju. Jeżeli środka smarnego jest zbyt mało, czujnik przekazuje informację do jednostki centralnej samochodu. W przypadku samochodu VW CRAFTER I efektem jest wyświetlenie się na desce rozdzielczej czerwonej kontrolki z ikoną kaganka na olej.
Jeżeli czujnik poziomu oleju silnikowego nie pracuje prawidłowo, samochód VW CRAFTER I może być narażony na poważną awarię, związaną z zatarciem silnika lub na wyświetlanie się nieadekwatnych, wprowadzających w błąd komunikatów. Źle pracujący czujnik może zarówno nie przekazywać informacji o zbyt niskim poziomie oleju do komputera pojazdu, jak i przesyłać takie informacje, nawet kiedy poziom oleju jest prawidłowy. W tej drugiej sytuacji czerwona kontrolka poziomu oleju może mrugać lub zapalać się na pewien czas podczas jazdy.
Nieprawidłowa praca czujnika powinna zostać wykryta np. podczas badania pojazdu testerem diagnostycznym. Warto sprawdzić wszystkie kody usterek, nawet jeżeli przyczyna poddania pojazdu badaniu była inna. Jeśli niesprawność czujnika poziomu oleju zostanie ujawniona, jedyną możliwą formą naprawy jest wymiana elementu na nowy. W przypadku samochodu VW CRAFTER I nie jest to czynność skomplikowana. Należy odkręcić stary czujnik i odpiąć od wtyczki zasilającej, a na jego miejsce w analogiczny sposób zamontować nowy.