Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do FIAT BRAVO I

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8712480600

Tłok NÜRAL 87-124806-00

Długość [mm]: 50.65, średnica cylindra [mm]: 80.9, sworzeń o śr. [mm]: 21, Numer komponentu: 0...
498,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0101501

Tłok MAHLE 010 15 01

Długość [mm]: 72.5, średnica cylindra [mm]: 82.4, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
441,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8712400030

Tłok NÜRAL 87-124000-30

Długość [mm]: 72.5, średnica cylindra [mm]: 82, sworzeń o śr. [mm]: 26, Artykuł uzupełniają...
374,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 72.5, średnica cylindra [mm]: 82, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
409,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0101502

Tłok MAHLE 010 15 02

Długość [mm]: 72.5, średnica cylindra [mm]: 82.6, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
441,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 48, średnica cylindra [mm]: 70.8, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
145,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Tłok w samochodzie FIAT BRAVO I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FIAT BRAVO I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach FIAT BRAVO I?

Zasada działania tłoka w samochodzie FIAT BRAVO I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie FIAT BRAVO I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie FIAT BRAVO I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.