7 produktów
Wybierz auto
Producenci
NUR8743550000
Długość [mm]: 45.1
Średnica cylindra [mm]: 79
Rozwiń więcej danych
351,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743550700
Długość [mm]: 45.1
Średnica cylindra [mm]: 79.5
Rozwiń więcej danych
353,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743650600
Długość [mm]: 72.63
Średnica cylindra [mm]: 83.4
Rozwiń więcej danych
406,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743650000
Długość [mm]: 72.63
Średnica cylindra [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
362,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL011PI00108000
Długość [mm]: 72.6
Średnica cylindra [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
350,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
051540660600
Długość [mm]: 73.5
Otwór o śr [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
420,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
240,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie SAAB 9-5 zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie SAAB 9-5 jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie SAAB 9-5 może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.