Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do SAAB 9-5 II

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 72.63

Średnica cylindra [mm]: 83.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

505,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

505,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 45.1

Średnica cylindra [mm]: 79

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

351,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 45.1

Średnica cylindra [mm]: 79.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

353,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 73

Średnica cylindra [mm]: 83

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

258,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 72.63

Średnica cylindra [mm]: 83

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

522,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

522,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB 9-5 II

Tłok w samochodzie SAAB 9-5 II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie SAAB 9-5 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach SAAB 9-5 II?

Zasada działania tłoka w samochodzie SAAB 9-5 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie SAAB 9-5 II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie SAAB 9-5 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.