3 produkty
Wybierz auto
NUR8744360000
Długość [mm]: 42.22
Średnica cylindra [mm]: 74.5
Rozwiń więcej danych
446,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
446,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL41487600
Długość [mm]: 45.99
Otwór o śr [mm]: 76.51
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL41108600
Długość [mm]: 48.84
Otwór o śr [mm]: 74.51
Rozwiń więcej danych
349,46
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
349,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie SEAT IBIZA V zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie SEAT IBIZA V jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie SEAT IBIZA V może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.