18 produktów
Wybierz auto
INA428016610
846,64
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
846,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT45003
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
281,55
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
281,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV6SZ005
Specyfikacja: Intake side, lato aspirazione
216,34
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
216,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550007024
Strona zabudowy: Strona wylotowa
306,75
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
306,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007685
514,54
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
514,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH16SZ005
Specyfikacja: Intake side
170,20
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
170,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: Cast
Norma emisji spalin: Do euro 4
Rozwiń więcej danych
447,43
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
447,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Norma emisji spalin: Do euro 4
Rozwiń więcej danych
446,50
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
446,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Norma emisji spalin: Euro 5
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
486,30
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
486,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0401103717
Ciężar [kg]: 1.5
Zdjęcie producenta: 1
382,20
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
382,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0401103719
Ciężar [kg]: 1.53
Zdjęcie producenta: 1
372,36
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
372,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Norma emisji spalin: Do euro 4
Dla numeru artykułu: Bfs148s, c254, c255, r171s
1 237,30
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
1 237,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM712
Strona zabudowy: Strona wylotowa
544,94
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
544,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM711
Strona zabudowy: Wlot
428,43
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
428,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPAASZ005
Specyfikacja: Intake side
160,12
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
160,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Norma emisji spalin: Euro 5
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
494,07
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
494,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007572
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
375,25
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
375,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007799
Strona zabudowy: Strona wylotowa
427,18
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
427,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów ALFA ROMEO MITO mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach ALFA ROMEO MITO, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut ALFA ROMEO MITO, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu ALFA ROMEO MITO, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.