6 produktów
Wybierz auto
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
Rozwiń więcej danych
666,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
666,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM1022
Strona zabudowy: Wlot
Długość opakowania [cm]: 61.5
Rozwiń więcej danych
535,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
535,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
630,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
630,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM1023
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Długość opakowania [cm]: 61
Rozwiń więcej danych
561,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
561,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428017610
332,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
332,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428017510
316,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
316,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów CHEVROLET ORLANDO mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach CHEVROLET ORLANDO, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut CHEVROLET ORLANDO, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu CHEVROLET ORLANDO, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.