3 produkty
Wybierz auto
KOL50006222
450,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
450,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
040101416
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 2.599
Rozwiń więcej danych
852,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
852,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS6372
376,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
376,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MERCEDES-BENZ W124 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MERCEDES-BENZ W124, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MERCEDES-BENZ W124, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ W124, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.