Powiadom mnie o dostępności

Wałki rozrządu do MITSUBISHI PAJERO I

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

330,28

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

330,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wałek rozrządu AE CAM389

Dla numeru oe: Md050140

331,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

331,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wałek rozrządu AE CAM390

Dla numeru oe: Md137163

319,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

319,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

221,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

221,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

193,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

193,19

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

205,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

205,45

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI PAJERO I

Wałek rozrządu w samochodzie MITSUBISHI PAJERO I – za co odpowiada?

Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MITSUBISHI PAJERO I mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.

MITSUBISHI PAJERO I – awarie wałka rozrządu

W silnikach stosowanych w samochodach MITSUBISHI PAJERO I, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MITSUBISHI PAJERO I, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.

Kiedy wymienić wałek rozrządu w pojazdach MITSUBISHI PAJERO I?

Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO I, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.