12 produktów
Wybierz auto
Producenci
KOL50007067
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
365,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 17.10
365,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV6HY005
Długość [mm]: 464
223,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 17.10
223,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0471C289
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
591,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
591,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM389
Dla numeru oe: Md050140
327,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM390
Dla numeru oe: Md137163
283,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPXXMI003
191,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASHMI003
212,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH16MI001
Długość [mm]: 471
228,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV6MI001
Długość [mm]: 471
293,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 17.10
293,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007059
306,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006329
327,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0471C288
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
Rozwiń więcej danych
480,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
480,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MITSUBISHI PAJERO mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MITSUBISHI PAJERO, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MITSUBISHI PAJERO, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.