12 produktów
Wybierz auto
AEECAM389
Dla numeru oe: Md050140
327,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPXXMI003
182,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
182,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEECAM734
Dla numeru oe: Md302333
446,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV6MI001
Długość [mm]: 471
274,24
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
274,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM390
Dla numeru oe: Md137163
349,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH16MI001
Długość [mm]: 471
218,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KOL50007068
Strona zabudowy: Strona wylotowa
296,37
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0471C288
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
Rozwiń więcej danych
475,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
475,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0471C289
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
600,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
600,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007067
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
365,68
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
365,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAVJMI003
244,55
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
244,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASHMI003
212,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MITSUBISHI PAJERO mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MITSUBISHI PAJERO, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MITSUBISHI PAJERO, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.