5 produktów
Wybierz auto
NTYEGRTY011
Tryb pracy: Elektryczny
339,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL6NU014864541
Tryb pracy: Elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Rozwiń więcej danych
502,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
502,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV215
383,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
383,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
DESDEG0121
Jakość: Oe
Tryb pracy: Elektryczny
511,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
511,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
DELEG1062412B1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez chłodnicy agr
485,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
485,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zawór EGR w samochodzie TOYOTA HILUX VII odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach TOYOTA HILUX VII wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.