43 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYEGRAU031
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH150000915
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB173525
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV14SKV091
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET0892209
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV14SKV108
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV14SKV164
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: YSPEGR140C
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV14SKV119
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP639158
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEL6NU010171861
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 043819040
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA88121
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR555227A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV10630055
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET0892556
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NIS98297
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB174993
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400571822112154
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zawór EGR w samochodzie VW TOUAREG I odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach VW TOUAREG I wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.