Chłodnica oleju jest elementem, na który powinien zwrócić uwagę każdy kierowca „automatu”. Dla automatycznej skrzyni biegów, temperatura oleju jest niezwykle ważna. Dość powiedzieć, że różnica 9 stopni Celsjusza w dół może wydłużyć żywotność skrzyni nawet dwukrotnie.
Każda skrzynia automatyczna jest wyposażona w chłodnicę oleju. Maksymalna temperatura, jaką może osiągnąć olej w automacie nie powinna być wyższa niż 115 stopni Celsjusza. Jeżeli ta granica zostanie przekroczona, olej straci swoje właściwości i będzie nadawał się do wymiany. Właśnie chłodnica ma za zadanie temu zapobiec. Ponadto, zbyt wysoka temperatura oleju negatywnie wpływa na samą skrzynię. Sprawia, że uszczelni tracą plastyczność, a co za tym idzie, szczelność. Tworzy osady z tlenków oleju, powoduje zużycie pokrywy sprzęgła i zacinanie się elektrozaworów. Dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów może być dobrym pomysłem, żeby zabezpieczyć się przed tymi awariami.
Jeśli układ chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów posiada chłodnicę, dodatkową chłodnicę oleju automatycznej skrzyni biegów montuje się do już istniejącego konturu chłodzenia transmisyjnego oleju. Połączenie dodatkowej chłodnicy jest stosunkowo proste i mało awaryjne. Nie zawiera elementów elektronicznych, a jedynie przewody. W zależności od ilości oleju w skrzyni, do każdej skrzyni można dobrać odpowiedniego rozmiaru wymiennik, aby zoptymalizować pracę chłodnicy w trudnych warunkach.
180 produktów
Wybierz auto