19 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0339411015910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339415053711
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339415073510
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339411016110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339415031810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAL836320
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350836043
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350836222
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SAC6366000057
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03562294000111
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350836223
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339415064710
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03566366000008
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03562294000109
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03562294000660
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03566366000001
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0339415031110
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0339415045910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: LUK415100410
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu FORD FOCUS II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu FORD FOCUS II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.