Powiadom mnie o dostępności

Przewody, tuleje prowadzące, uszczelniacze sprzęgła do FORD FOCUS II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
138,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
95,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tylko w połączeniu z: ZA32011.4.7, Specyfikacje asortymentowa: wcisnięty
146,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
143,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Przewód sprzęgła w samochodzie FORD FOCUS II

W samochodzie FORD FOCUS II zastosowano hydrauliczny układ sterowania sprzęgłem. Jego niezwykle istotnymi elementami są przewody sprzęgła. Sztywny przewód sprzęgła, odpowiedzialny jest za przenoszenie ciśnienia wygenerowanego przez pompę sprzęgła, po wciśnięciu przez kierowcę pedału, na wysprzęglik, którego zadaniem jest z kolei popchnięcie dźwigni wyłączającej sprzęgło. W samochodzie FORD FOCUS II zastosowano także elastyczny przewód hydrauliczny, którego funkcją jest dostarczanie płynu hydraulicznego do pompy sprzęgła, generującej ciśnienie w układzie.

FORD FOCUS II – objawy zużycia i awarii przewodów sprzęgła

W samochodzie FORD FOCUS II uszkodzenia przewodów sprzęgłowych najczęściej związane są z utratą ich szczelności, która może spowodować stopniowy lub nagły ubytek płynu hydraulicznego. Najczęściej uszkodzenia powodowane są tzw. zmęczeniem materiału – osłabieniem się struktury przewodu lub połączeń pomiędzy elementami układu sprzęgłowego.

Usterka przewodu elastycznego sprzęgła w samochodzie FORD FOCUS II zwykle związana jest z zauważalnym pogorszeniem się jakości pracy pedału sprzęgła. Jest on wyczuwalnie twardszy i trudniejszy do wciśnięcia. Poważne uszkodzenie przewodu sztywnego sprzęgła prowadzi zwykle do całkowitego uniemożliwienia zmiany biegów, gdyż do wysprzęglika nie dociera płyn hydrauliczny pod odpowiednim ciśnieniem, niezbędnym do umożliwienia wyłączenia sprzęgła.