5 produktów
Wybierz auto
0339415065010
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 024,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 024,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC6366000018
Średnica [mm]: 228
1 058,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 058,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836735
Ciężar [kg]: 11.98
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
1 369,90
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 369,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415071010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 481,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 481,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339411023310
Liczba śrub: 6
80,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
80,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu OPEL ADAM, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu OPEL ADAM. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.