3 produkty
Wybierz auto
0426CF313
Wysokość [mm]: 65
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
141,03
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
141,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADM53310
Ciężar [kg]: 0.18
Zdjęcie producenta: 1
77,39
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
77,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9003313
Wysokość [mm]: 65
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
154,93
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
154,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA 2 I. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA 2 I mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA 2 I rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.