4 produkty
Wybierz auto
SAMF17751
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 1
Rozwiń więcej danych
88,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
82,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.07
82,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
185,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
185,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0381C50004
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: 12 x 1
Rozwiń więcej danych
103,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
103,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że CHRYSLER CROSSFIRE jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie CHRYSLER CROSSFIRE są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie CHRYSLER CROSSFIRE zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie CHRYSLER CROSSFIRE, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.