5 produktów
Wybierz auto
ABS61416
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
120,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
120,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61418
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
141,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
141,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB621
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
207,96
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
207,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61415
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
132,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
132,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61408
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
111,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
111,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że CITROËN BERLINGO Berlingo I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.