4 produkty
Wybierz auto
ASH950KK27
Gwint wewnętrzny [mm]: 12
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
195,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
195,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADG03485
Ciężar [kg]: 0.65
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
264,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
264,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO90S0319OYO
162,63
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
162,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL804630
Ciężar [kg]: 0.54
168,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
168,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że KIA CARENS III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie KIA CARENS III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie KIA CARENS III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie KIA CARENS III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.