4 produkty
Wybierz auto
LPR2568
Wymiar gwintu: 12 x 8,5
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
124,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
124,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350800313
Ciężar [kg]: 0.28
Ruch lewo-/prawostronny: Dla ruchu prawostronnego
154,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
154,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30376
Wymiar gwintu: 12 x 8,5
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
135,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
135,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNSPKA300
Numer seryjny: Nsp-ka-300
88,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
88,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że KIA OPTIMA II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie KIA OPTIMA II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie KIA OPTIMA II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie KIA OPTIMA II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.