9 produktów
Wybierz auto
Producenci
0510615322
127,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
127,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX615381
46,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiar gwintu: 12 x 9
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
193,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0432CSCY003
314,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS45030
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
258,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
RYMCSC1081530
Materiał: Metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
Rozwiń więcej danych
257,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339510025010
280,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3182654312
236,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1281FIX35
Ciężar [kg]: 0.4
Długość opakowania [cm]: 21
Rozwiń więcej danych
58,16
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
58,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu KIA OPTIMA II zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu KIA OPTIMA II powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie KIA OPTIMA II można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.