17 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYNSPPL008
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: TRWPNB946
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ABS41414
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL874337
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: LPR2186
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: FEB177658
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VAL874330
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0372KG1503604
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BECBCM141
Dostawa na piątek, 5 lipca
Nr art: SAMF30091
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SAMF30176
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396LM80416
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 040134896
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SAC6284654015
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0429PNB424
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: BRMC59009
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Z racji tego, że OPEL TIGRA II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie OPEL TIGRA II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie OPEL TIGRA II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie OPEL TIGRA II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.