5 produktów
Wybierz auto
Producenci
BLUADZ93133
Średnica wewnętrzna [mm]: 146
Średnica zewnętrzna [mm]: 216
Rozwiń więcej danych
109,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
109,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR340854
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
130,99
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
130,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADW193108
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 1.267
Rozwiń więcej danych
167,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
167,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03561878040545
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Rozwiń więcej danych
199,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
199,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADW193107
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 1.058
Rozwiń więcej danych
128,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
128,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach OPEL TIGRA II to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach OPEL TIGRA II jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach OPEL TIGRA II to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie OPEL TIGRA II z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.