11 produktów
Wybierz auto
DELLM80474
Średnica tłoka cylindra: 15.87
104,81
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
104,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL874314
Ciężar [kg]: 0.295
Otwór o śr [mm]: 15.87
Rozwiń więcej danych
311,69
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
311,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986486167
Średnica tłoka [mm]: 15.87
165,80
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
165,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30180
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 6, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
133,48
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
133,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR2296
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 6, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
130,23
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
130,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
206,01
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
206,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC6284605018
460,34
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
460,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS41477
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
163,33
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
163,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB596
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
191,99
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
191,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX460137
Średnica [mm]: 16
Materiał: Tworzywo sztuczne
81,67
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
81,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMC10003
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
151,49
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
151,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że SAAB 9-5 II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SAAB 9-5 II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SAAB 9-5 II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SAAB 9-5 II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.