26 produktów
Wybierz auto
104,75
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
104,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.545
Materiał: Metal
Rozwiń więcej danych
159,60
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
159,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką, z uszczelnieniem
Rozwiń więcej danych
182,73
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
182,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
121,08
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
121,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
167,49
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
167,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Rozwiń więcej danych
121,49
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
121,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
276,42
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
276,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, 13, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
270,81
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
270,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
148,24
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
148,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
159,19
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
159,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica cylindra [mm]: 15.87
83,86
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
83,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
145,36
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
145,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.144
Otwór o śr [mm]: 15.87
Rozwiń więcej danych
271,47
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
271,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
295,73
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
295,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Numer seryjny: Nsp-vw-009
89,86
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
89,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
97,17
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
97,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
238,70
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
238,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
242,25
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
242,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
115,39
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
115,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czujnika
255,12
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
255,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że SEAT IBIZA IV jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SEAT IBIZA IV są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SEAT IBIZA IV zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SEAT IBIZA IV, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.