5 produktów
Wybierz auto
ABS61481
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
120,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
120,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB711
Średnica [mm]: 15.87
260,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
260,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN2507002
Średnica [mm]: 22.2
Parametr: Nipple in front
Rozwiń więcej danych
139,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
139,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61489
Strona zabudowy: Z przodu
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
221,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03566284600130
295,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
295,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Z racji tego, że SUBARU OUTBACK III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SUBARU OUTBACK III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SUBARU OUTBACK III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SUBARU OUTBACK III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.